ANG: envelope, contour; NEM: Hüllkurve; IT: inviluppo.
D: 1) »Naziv za krivuljo, ki ‘ovija’ sliko nihaja na osciloskopu, ko se s črto združijo največja odstopanja, tj. amplitude. Ovojnico glede na to določamo po časovnih spremembah amplitude. Njen tok [val] ustreza dinamičnim odnosom, ki so slišni pri procesu nihanja. Npr. pri udarcu (kladivc) po strunah na klavirju, ki niso pridušene, nastane zelo hitro ♦vnihavanje♦, torej strmo vzpenjanje ovojnice. Za tem sledi razmeroma dolgo ♦iznihavanje♦, torej postopno padanje ovojnice. Zvočne značilnosti kateregakoli glasbila so natančno določene z vrsto ♦vnihavanja♦ in ♦iznihavanja♦. Glede na to, da ima skoraj vsak ♦parcial♦ kakšnega mehansko proizvedenega nihaja lasten tok amplitude, torej svojo lastno ovojnico, nastajajo pri eksaktnem preučevanju vseh procesov z ovojnicami zelo zapletene celote. V vsaki časovni točki kakšnega mehanskega nihaja obstajajo namreč različni odnosi med amplitudami ♦parcialov♦, ki vplivajo na spremembe ♦zvokov(n)e barve♦, prisotne pa so celo pri kvazistacionarnih zvočnih ♦strukturah♦, kot je na primer ♦ton♦ violine. Za različne ♦višine tona♦ na glasbilu zopet veljajo različna pravila. Sicer je ovojnice na (popolnoma) ♦elektronskih (glasbenih) instrumentih♦ (npr. na ♦sintetizatorju♦ ali na ♦elektronskih orglah♦), ki so programirani ali se jih da programirati, (ker se) načeloma proizvajajo z ♦generatorjem ovojnice♦, razmeroma lahko opisati, ker so si dinamični procesi za vsak ♦parcial♦ kakšne zvočne ♦strukture♦, tudi pri različnih ♦višinah tona♦, pretežno podobni, tako se pri vsakem ♦tonu♦ ponavljajo z matematično natančnostjo. To je eden od razlogov, zakaj se pri poslušanju elektronsko proizvedenih ♦zvokov♦ občuti določena robatost, ki bi se ji sicer z bolj zapletenim programiranjem ♦zvoka♦ dalo povsem izogniti.« (‹EN›, 100–101)
2) »(Naziv za) značilnosti amplitude, ki določajo vzpon in padec ♦signala♦. Ovojnice ♦zvoka♦ ali ♦zvokov♦ vključujejo spremenljivke, kot so čas ♦vnihavanja♦, moč ♦vnihavanja♦, frekvenca, ♦barva♦, nivo ohranjanja nihaja1, čas začnetnega ♦iznihavanja♦ in čas končnega ♦iznihavanja♦.« (‹V›, 224)
KM: D 2 je navedena zato, ker gre za citat iz Music Educators Journal (november 1968), torej iz vira, ki skrbi za standardizacijo ameriške terminologije.
GL: ♦generator ovojnice♦, ♦izničevanje nihanja♦, ♦vnihavanje♦, ♦detektor ovojnice♦.
‹BASS›, II, 124; ‹CP1›, 239; ‹CP2›, 341; ‹EH›, 138–139; ‹FR›, 27; ‹GR›, 70; ‹GR6›, VI, 210
1 V izvirniku: »sustain level«.