ZANKA = (LOOP)

ANG: loop; NEM: Bandschleife, Schleife; FR: boucle.

D: »Pojem, ki se pogosto uporablja v elektroniki in elektronski glasbi. Uporablja se (kot naziv) za kakršenkoli proces, ki se ciklično ponavlja, in za pot signala, pri katerem se izhod vrača na vhod. Tako se pri ojačevalcu uporablja povratna vezava z zanko za nadzor ojačevanja in frekvenčnega odziva. V elektronski glasbi se pojem najpogosteje povezuje s tehnikami manipulacije traku, kjer se zvok navadno snema na trak, potem pa se trak odreže tako, da se njegov konec lahko zalepi na začetek.  Neskončni trak, ki se dobi na tak način, lahko … traja nekaj sekund ali nekaj minut … Konstruirani so tudi posebni instrumenti, ki uporabljajo tako tehniko. Najbolj znan je WEM Copicat, majhen … magnetofon z več glavami in z enim neskončnim trakom, ki se uporablja za učinke zakasnitve. Uporaba zanke je zelo pomembna v … moderni elektroniki,  posebej v procesih v računalniški glasbi. Še posebej v digitalnem vzorčenju zvoka, kjer se kratek odlomek zvoka spušča v zanko pod nadzorom programa, zato da bi ustvarili kontinuiran ali repetitiven zvok. To se lahko uporabi za shranjevanje spomina ali za ustvarjanje neobičajnih zvočnih učinkov.« (‹DOB›, 100)
KR: V D je razvidna razlika med z. kot nazivom za proces in 
neskončnim trakom (ANG = »tape loop«), ki je samo (analogno) sredstvo za uresničitev tega procesa (gl. KM neskončnega traku).

GL: avtomatska glasba = računalniška glasba (t. 2 v D), neskončni trak = (tape loop), elektronska glasbazakasnitev = (delay), povratna vezava = (feed back), računalniška glasba (t. 2 v D) = avtomatska glasba, naprava za zakasnitev, vzorčenje = (sampling).

CHION-REIBEL 1976: 223–224; ‹EN›, 132; ‹HU›, 65–66 

Dodaj odgovor