David Verbuč

David Verbuč sodi med vidnejše predstavnike novejše generacije slovenskih etnomuzikologov, ki se posvečajo raziskovanju različnih oblik tradicijske in popularne glasbe v Sloveniji in na tujem. Od leta 2025 predava etnomuzikologijo in popularno glasbo na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Pred tem je med letoma 2014 in 2025 poučeval na Fakulteti za humanistične vede na Karlovi univerzi v Pragi.

Po končanem dodiplomskem študiju na Akademiji za glasbo v Ljubljani je David Verbuč najprej samostojno raziskoval sodobne oblike vaške glasbene ustvarjalnosti v Zgornji Savinjski dolini in na obravnavano temo objavil nekaj znanstvenih člankov (in eno zgoščenko). Leta 2008 se je nato odpravil na podiplomski študij etnomuzikologije na Kalifornijski univerzi v Davisu, kjer je leta 2014 doktoriral na temo samoniklih glasbenih prostorov in scen v ZDA. To delo je potem pri založbi Routledge leta 2021 izdal v obliki knjige z naslovom DIY House Shows and Music Venues in the US: Ethnographic Explorations of Place and Community. Poleg omenjene knjige je do sedaj objavil še vrsto znanstvenih člankov v uveljavljenih mednarodnih znanstvenih revijah, med drugim v American Music, Communication and the Public, Ethnomusicology ForumGlasnik Slovenskega etnološkega društva, Journal of Contemporary Ethnography, Journal of Popular Music Studies, Journal of World Popular Music, Lidé mesta / Urban People ter Traditiones.

Verbuč se v okviru projekta Romski in sintski glasbeniki in glasbenice v Sloveniji osredotoča na raziskovanje zgodovinskih primerov romske in sintske glasbe v Zgornji Savinjski dolini in Velenju (primerjalno tudi v Murski Soboti) ter na romsko glasbeno ustvarjalnost v hotelih in restavracijah v obdobju socializma.

 

Izbrana bibliografija

Knjiga

2022. DIY House Shows and Music Venues in the US: Ethnographic Explorations of Place and Community. SOAS Studies in Music. New York, and London: Routledge.

Znanstveni članki

2025. “Impediment-, Absence-, and Silence-based Methodology, and the Study of Romani and Sinti Musicians in North Slovenia.” Traditiones 54/2: 29-52.

2024. “Social Life of Zines and Other DIY Micro-media constituting American DIY Communities and Scenes.” Journal of Contemporary Ethnography 53/4: 544–581.

2023. “‘A Whole Society, With Its Own Economic System’: The Reciprocal and Capitalist Configurations of American DIY Music Scenes.” Ethnomusicology Forum 32/1: 5–27.

2021. “Ethnography in Western Popular Music Research Revisited: A Case Study and/as a Critique.” The Journal of World Popular Music 8/2: 207–235.

2021. “Non-musician DIY Individuals as ‘Pillars’ and ‘Icons’ of American DIY Scenes.” American Music 39/3: 365–390.

2018. “Theory and Ethnography of Affective Participation at DIY Shows in the US.” Journal of Popular Music Studies 30/1–2: 79–108.

2017. “Notions of Intimate Publicness, and the American DIY Music Spaces.” Sound and the Public: A Special Issue of Communication and the Public, uredili Jing Wang in Marina Peterson, 2/4: 284–304.

2016. “Prostor, družbena bližina in intimna skupnost v ameriških neodvisnih glasbenih kulturah.” Glasnik Slovenskega etnološkega društva 56/1–2: 37–52.

2015. “Fans or Friends?: Local/Translocal Dialectics of DIY (‘do-it-yourself’) Touring and DIY Community in the US.” Lidé města / Urban People 17/2: 221–246.

2013. “From Text to Context: Performance Events in Primož.” V Trapped in Folklore: Studies in Music and Dance Tradition and Their Contemporary Transformations, uredila Drago Kunej in Urša Šivic, 41–62. Berlin: LIT Verlag.

2009. “Contemporary Musical Peasant Traditions in Primož, Slovenia, and the Notion of ‘National Heritage.’” V Voices of the Weak: Music and Minorities, uredila Zuzana Jurková in Lee Bidgood, 131–142. Prague: Slovo21 + Faculty of Humanities of Charles University Prague.

Zgoščenka

2008. Gorših ljudi na svetu ni: terenski posnetki ljudskih pesmi iz Zgornje Savinjske doline. Dvojna zgoščenka. Mozirje in Ljubljana: Osrednja Knjižnica Mozirje, Glasbenonarodopisni inštitut ZRC SAZU, Ljubljana, in Društvo za raziskovanje popularne glasbe, Ljubljana. Producent, avtor spremne knjižice, in avtor terenskih posnetkov.