David Verbuč

Dr. David Verbuč sodi med najvidnejše predstavnike novejše generacije slovenskih etnomuzikologov, ki se posvečajo raziskovanju različnih oblik ljudske in popularne glasbe. Dr. Verbuč je leta 2014 zaključil doktorski študij etnomuzikologije na Kalifornijski univerzi v Davisu. Istega leta se je nato zaposlil na Fakulteti za humanistične vede, na Karlovi univerzi v Pragi, kjer še danes predava raznovrstne predmete iz področij sociokulturne antropologije, etnomuzikologije, in popularne glasbe. Pred svojim odhodom v ZDA (leta 2008) je dr. Verbuč objavil nekaj znanstvenih člankov (in dvojno zgoščenko terenskih posnetkov) na temo glasbenega življenja v vaseh Zgornje Savinjske doline, po prihodu v ZDA pa se je začel obširno posvečati antropološkemu raziskovanju tamkajšnjih neodvisnih glasbenih prostorov in scen. O tem je leta 2022 pri založbi Routledge izdal tudi etnografsko monografijo z naslovom DIY House Shows and Music Venues in the US: Ethnographic Explorations of Place and Community. Sicer pa je precejšnje število svojih znanstvenih člankov dr. Verbuč objavil tudi v naslednjih mednarodnih znanstvenih revijah: American Music, Communication and the Public, Ethnomusicology Forum, Glasnik Slovenskega etnološkega društva, Journal of Popular Music Studies, Journal of World Popular Music, ter Urban People. Dr. Verbuč se v okviru projekta Romski glasbeniki v Sloveniji osredotoča na raziskovanje zgodovinskih primerov romskih glasbenikov iz Zgornje Savinjske doline in Velenja.

 

Izbrana bibliografija

Knjiga

2022. DIY House Shows and Music Venues in the US: Ethnographic Explorations of Place and Community. SOAS Studies in Music. New York, and London: Routledge.

Znanstveni članki

2024. “Social Life of Zines and Other DIY Micro-media constituting American DIY Communities and Scenes.” Journal of Contemporary Ethnography 53/4: 544–581.

2023. “‘A Whole Society, With Its Own Economic System’: The Reciprocal and Capitalist Configurations of American DIY Music Scenes.” Ethnomusicology Forum 32/1: 5–27.

2021. “Ethnography in Western Popular Music Research Revisited: A Case Study and/as a Critique.” The Journal of World Popular Music 8/2: 207–235.

2021. “Non-musician DIY Individuals as ‘Pillars’ and ‘Icons’ of American DIY Scenes.” American Music 39/3: 365–390.

2018. “Theory and Ethnography of Affective Participation at DIY Shows in the US.” Journal of Popular Music Studies 30/1–2: 79–108.

2017. “Notions of Intimate Publicness, and the American DIY Music Spaces.” Sound and the Public: A Special Issue of Communication and the Public, uredili Jing Wang in Marina Peterson, 2/4: 284–304.

2016. “Prostor, družbena bližina in intimna skupnost v ameriških neodvisnih glasbenih kulturah.” Glasnik Slovenskega etnološkega društva 56/1–2: 37–52.

2015. “Fans or Friends?: Local/Translocal Dialectics of DIY (‘do-it-yourself’) Touring and DIY Community in the US.” Lidé města / Urban People 17/2: 221–246.

2013. “From Text to Context: Performance Events in Primož.” V Trapped in Folklore: Studies in Music and Dance Tradition and Their Contemporary Transformations, uredila Drago Kunej in Urša Šivic, 41–62. Berlin: LIT Verlag.

2009. “Contemporary Musical Peasant Traditions in Primož, Slovenia, and the Notion of ‘National Heritage.’” V Voices of the Weak: Music and Minorities, uredila Zuzana Jurková in Lee Bidgood, 131–142. Prague: Slovo21 + Faculty of Humanities of Charles University Prague.

Zgoščenka

2008. Gorših ljudi na svetu ni: terenski posnetki ljudskih pesmi iz Zgornje Savinjske doline. Dvojna zgoščenka. Mozirje in Ljubljana: Osrednja Knjižnica Mozirje, Glasbenonarodopisni inštitut ZRC SAZU, Ljubljana, in Društvo za raziskovanje popularne glasbe, Ljubljana. Producent, avtor spremne knjižice, in avtor terenskih posnetkov.