David Verbuč

Dr. David Verbuč sodi med vidnejše predstavnike novejše generacije slovenskih etnomuzikologov, ki se posvečajo raziskovanju različnih oblik ljudske in popularne glasbe v Sloveniji in na tujem. Dr. Verbuč je leta 2014 zaključil doktorski študij etnomuzikologije na Kalifornijski univerzi v Davisu. Istega leta se je nato zaposlil na Fakulteti za humanistične vede, na Karlovi univerzi v Pragi, kjer še danes predava raznovrstne predmete iz področij sociokulturne antropologije, etnomuzikologije, in popularne glasbe. Pred svojim odhodom v ZDA (leta 2008) je dr. Verbuč objavil nekaj znanstvenih člankov (in dvojno zgoščenko terenskih posnetkov) na temo glasbenega življenja v vaseh Zgornje Savinjske doline, po prihodu v ZDA pa se je začel obširno posvečati antropološkemu raziskovanju tamkajšnjih neodvisnih glasbenih prostorov in scen. O tem je leta 2022 pri založbi Routledge izdal tudi etnografsko monografijo z naslovom DIY House Shows and Music Venues in the US: Ethnographic Explorations of Place and Community. Sicer pa je precejšnje število svojih znanstvenih člankov dr. Verbuč objavil tudi v naslednjih mednarodnih znanstvenih revijah: American Music, Communication and the Public, Ethnomusicology Forum, Glasnik Slovenskega etnološkega društva, Journal of Popular Music Studies, Journal of World Popular Music, ter Urban People.

Dr. Verbuč se v okviru projekta Romski in sintski glasbeniki in glasbenice v Sloveniji osredotoča na raziskovanje zgodovinskih primerov romske in sintske glasbene ustvarjalnosti v Zgornji Savinjski dolini in Velenju (tudi v Murski Soboti).

 

Izbrana bibliografija

Knjiga

2022. DIY House Shows and Music Venues in the US: Ethnographic Explorations of Place and Community. SOAS Studies in Music. New York, and London: Routledge.

Znanstveni članki

2024. “Social Life of Zines and Other DIY Micro-media constituting American DIY Communities and Scenes.” Journal of Contemporary Ethnography 53/4: 544–581.

2023. “‘A Whole Society, With Its Own Economic System’: The Reciprocal and Capitalist Configurations of American DIY Music Scenes.” Ethnomusicology Forum 32/1: 5–27.

2021. “Ethnography in Western Popular Music Research Revisited: A Case Study and/as a Critique.” The Journal of World Popular Music 8/2: 207–235.

2021. “Non-musician DIY Individuals as ‘Pillars’ and ‘Icons’ of American DIY Scenes.” American Music 39/3: 365–390.

2018. “Theory and Ethnography of Affective Participation at DIY Shows in the US.” Journal of Popular Music Studies 30/1–2: 79–108.

2017. “Notions of Intimate Publicness, and the American DIY Music Spaces.” Sound and the Public: A Special Issue of Communication and the Public, uredili Jing Wang in Marina Peterson, 2/4: 284–304.

2016. “Prostor, družbena bližina in intimna skupnost v ameriških neodvisnih glasbenih kulturah.” Glasnik Slovenskega etnološkega društva 56/1–2: 37–52.

2015. “Fans or Friends?: Local/Translocal Dialectics of DIY (‘do-it-yourself’) Touring and DIY Community in the US.” Lidé města / Urban People 17/2: 221–246.

2013. “From Text to Context: Performance Events in Primož.” V Trapped in Folklore: Studies in Music and Dance Tradition and Their Contemporary Transformations, uredila Drago Kunej in Urša Šivic, 41–62. Berlin: LIT Verlag.

2009. “Contemporary Musical Peasant Traditions in Primož, Slovenia, and the Notion of ‘National Heritage.’” V Voices of the Weak: Music and Minorities, uredila Zuzana Jurková in Lee Bidgood, 131–142. Prague: Slovo21 + Faculty of Humanities of Charles University Prague.

Zgoščenka

2008. Gorših ljudi na svetu ni: terenski posnetki ljudskih pesmi iz Zgornje Savinjske doline. Dvojna zgoščenka. Mozirje in Ljubljana: Osrednja Knjižnica Mozirje, Glasbenonarodopisni inštitut ZRC SAZU, Ljubljana, in Društvo za raziskovanje popularne glasbe, Ljubljana. Producent, avtor spremne knjižice, in avtor terenskih posnetkov.